متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی  بر اساس عملکرد با بهره گیری از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان

قسمتی از متن پایان نامه :

1مقدمه:

در عصر حاضر یکی از بارزترین و موثرترین عوامل رشد و توسعه شرکتها، اطلاعات و مکانیزم های اطلاع رسانی می باشد. بدون تردید اطلاعات در سازمانها مبنای تمام فعالیت هاست. لذا انجام وظایف و تحقق اهداف سازمانی فقط از طریق تسریع و تسهیل جریان اطلاعات و ایجاد شبکه های ارتباطی صحیح و کارآمدامکان پذیر می باشد.

فیلیپ کاتلر سیستم های اطلاعات بازاریابی را به عنوان یک ساختار مشتمل بر افراد، تجهیزات و رویه هایی برای جمع آوری ،طبقه بندی، تحلیل، ارزیابی و توزیع اطلاعات به هنگام دقیق و مورد نیاز تصمیم گیرندگان بازاریابی تعریف نموده می باشد. یک سیستم اطلاعات بازاریابی نه تنها بایستی به عنوان مرکزی برای ذخیره اطلاعات وابسته و مرتبط با مشتریان شرکت باشد بلکه بایستی توانایی جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آمیخته بازاریابی، رقبا، متغیرهای کلان محیطی و اطلاعات و اسناد و مدارک داخلی شرکت را نیز دارا باشد. [1]

2-2اهمیت موضوع:

با عنایت به گسترش روز افزون تکنولوژی و متحول شدن جامعه، ایجاد نظم در آن عامل اساسی و موردنیاز در به وجودآوردن یک نظام مشخص و معین می باشد که در آن اطلاعات تأثیر خون در رگ سازمانها را بازی می کند. سیستم های اطلاعات بازاریابی این امکان را برای شرکت ها فراهم می سازد تا بتوانند سریعاً نسبت به نیازهای مشتریان واکنش نشان دهند. زمانی که کالا و خدمات توسط شرکت عرضه گردید، مدیران بازاریابی با بهره گیری از سیستم های اطلاعات بازاریابی به مطالعه اندازه رضایت مشتریان می پردازند. سیستم های اطلاعات بازاریابی اطلاعات بازار را برای مدیران فراهم می کنند و ممکن می باشد برای تعدیل، بهبود و یا توقف تولید کالا و خدمات مورد بهره گیری قرار گیرد. در عصر رقابت، اگر یک شرکت از سیستم های اطلاعات بازاریابی بهره مند نباشد، ممکن می باشد اثربخشی و کارایی آن تضعیف شده یا به شدت کاهش یابد. پس، امروزه شرکت ها برای اینکه بتوانند به رقابت بپردازند، بایستی به سلاح رقابتی سیستم های اطلاعات بازاریابی مجهز شوند.همچنین در مورد اهمیت بهره وری می توان گفت دستاوردهای بالغ بر 50 سال تجربه برنامه‌ریزی توسعه، شرایط خطیر کنونی اقتصاد ایران بویژه از نظر طریقه نگران‌کننده عرضه و تقاضای نیروی کار در بخش‌های مولد اقتصاد در کنار حجم عظیم منابع و امکانات موجود، اما با سطح پایین بهره گیری از ظرفیت تولید صنایع در سطح کشور، وابستگی شدید درآمد ارزی کشور به صادرات نفت خام و فرآورده‌های آن و بالاخره فاصله گرفتن اقتصاد ایران با طریقه جهانی شدن اقتصاد هر یک به نوعی و با منطق خاص خود نشاندهنده این واقعیت می باشد که راه منحصر به فرد برای رویارویی فعال و ثمربخش با چالش‌های موجود، سامان دادن برنامه پنجم توسعه کشور بر پایه اصول و موازین بهره وری  می باشد. برنامه‌ای که در آن به جای اتخاذ رویکرد تزریق مستمر و فزاینده ارز و ریال برکارآمد سازی نحوه بهره گیری از منابع تأکید می گردد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1] – P.Kotler ” Markoting Mangne ment : Analysis , Planning , and control ” ٩ thed,p (١٨5.)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

در این پژوهش با در نظر داشتن اهمیت کسب اطلاعات بازاریابی به سوالات زیر پاسخ داده می گردد:

  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر بهره وری واحد های مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر عامل ظرفیت واحد های مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • آیا سیستم اطلاعات بازاریابی عامل موثر بر رشد فروش واحد های مستقر در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد؟
  • رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازاریابی در شهرک های صنعتی استان کرمان بر اساس بهره وری ، عامل ظرفیت و رشد فروش چگونه می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی  بر اساس عملکرد با بهره گیری از تکنیک AHP در شهرک های صنعتی استان کرمان  با فرمت ورد